… Dlatego, konkluzją pism jest to, że światowi filozofowie pokroju Dr. Radhakrishnana, nie mają odpowiednich kwalifikacji by zagłębić się w tematy duchowe. Jedynie wielbiciele Pana są w stanie zrozumieć Pana Krysznę; nikt poza nimi nie ma kwalifikacji. Jak Kryszna Sam stwierdza w Bhagavad-gicie: bhaktya mam abhijanati yavan yas casmi tattvatah [Bg. 18.55]. „Zrozumieć Mnie takiego jakim jestem, jako Najwyższą Osobę Boga, można tylko przez służbę oddania.”
Uczeni pokroju Dr. Radhakrishnana powinni zrozumieć, że w Panu Krysznie jest tylko Pan Kryszna i nic innego. Ciało i dusza Pana Kryszny są tym samym. Konkluzją Gity jest to, że niedualną prawdą jest Kryszna, absolutna, Najwyższa Istota. Jednak Dr. Radhakrishnan jakimś cudem odkrył jeszcze jeden, inny byt w Krysznie. To odkrycie czyni z Dr. Radhakrishnana osobę wierzącą w dualizm! Przejawienie Prawdy Absolutnej przebywające w sercu każdej jivy jest klarownie opisane przez Pana Krysznę w Bhagavad-gicie. W Bhagavad-gicie (10.8), Pan Kryszna wyjaśnia kto jest istotą rezydującą w sercu każdej jivy:
aham sarvasya prabhavo
mattah sarvam pravartate
iti matva bhajante mam
budha bhava-samanvitah
mattah sarvam pravartate
iti matva bhajante mam
budha bhava-samanvitah
BG.10.08 Ja jestem źródłem wszystkich światów duchowych i materialnych. Wszystko ze Mnie emanuje. Mędrcy – wiedząc o tym doskonale – angażują się w służbę oddania dla Mnie i czczą Mnie z całych serc swoich.
>>> Ref. VedaBase => RTW 4.2: Transcendental Devotional Service Reveals the Real Form of the Lord.
>>> Ref. VedaBase => RTW 4.2: Transcendental Devotional Service Reveals the Real Form of the Lord.