Więc, jeśli ktoś jest zakłopotany, musi zwrócić się do bona fide mistrza duchowego. Na tym polega proces, wedyjski proces. W przeciwnym razie, niemożliwym jest wydostanie się z tego kłopotliwego położenia. Nasz Sanatana Gosvami, nasz poprzednik, bezpośredni uczeń Caitanyi Mahaprabhu, daje takie zalecenie: avaisnava-mukhodgirna-puta-hari-kathamrtam, sravanam na kartavyam. On mówi, że nie należy przyjmować wiedzy od osoby, która nie jest Vaisnavą. Osoba udzielająca nauk musi być Vaisnavą. W przeciwnym razie jej tak zwane idee i interpretacje nie mają żadnej wartości. Nie mają wartości. Tak jak na przykład w Południowych Indiach, Dr. Radhakrishnan, napisał tak wiele prac. Ale szczerze mówiąc, jest to był bezużyteczny wysiłek. W jednej ze swych prac napisał on, że Bhagavad-gita jest mentalnym wymysłem. Uznał się za mądrzejszego od wszystkich wcześniejszych acaryów, którzy pojawili się w Południowych Indiach. Ramanujacarya pojawił się w Południowych Indiach, Madhvacarya pojawił się w Południowych Indiach. Nimbarka pojawił się w Południowych Indiach. Visnu Svami pojawił się w Południowych Indiach. Sankaracarya pojawił się w Południowych Indiach. Południowe Indie są takie błogosławione. Dr. Radhakrishnan też pojawił się w Południowych Indiach. On zdeprecjonował wszystkich acaryów. Tylko popatrzcie jaka jest sytuacja. Mówi, że Bhagavad-gita jest mentalną spekulacją, a zinterpretował ją po swojemu. Krsna mówi man-mana bhava mad-bhakto mad-yaji mam namaskuru [Bg. 18.65]. A jeśli widzieliście Dr. Radhakrishnana tłumaczenie Bhagavad-gity, to on tam mówi: „To nie chodzi o Krsnę”. Krsna mówi wprost: man-mana bhava mad-bhaktah. A on mówi, że to nie chodzi o Krsnę. Taki defekt będzie zawsze, dopóki ktoś nie będzie sadacara-sampanna-vaisnava, osobą samozrealizowaną. Dlatego Sanatana Gosvami mówi: avaisnava-mukhodgirna-puta-hari-kathamrtam. Naszym pierwszym guru jest Krsna. Aby zrozumieć Bhagavad-gitę... Arjuna zrozumiał Bhagavad-gitę bezpośrednio od Krsny. I po zrozumieniu Bhagavad-gity, Arjuna przyjął Krsnę za Najwyższą Osobę Boga. Param brahma param dhama pavitram paramam bhavan, purusam sasvatam adyam [Bg. 10.12]. To są te słowa. I Arjuna przyznał również, że „Zrozumienie Twojej osobowości jest bardzo, bardzo trudne”.
>>> Ref. VedaBase => Bhagavad-gita 2.26 -- Hyderabad, November 30, 1972
>>> Ref. VedaBase => Bhagavad-gita 2.26 -- Hyderabad, November 30, 1972